Kolejna ciekawą rzeczą do omówienia jest Lead Magnet, czyli najprościej tłumacząc, wartość za którą użytkownik zostawi nam swój adres e-mail bądź inną formę kontaktu. Na przykład weźmy aplikację treningową (która jest w trakcie walidacji) i jej LP, w którym został opisany pomysł na aplikacje. Sukces walidacji odniosę, gdy zbiorę odpowiednią ilość zainteresowanych użytkowników, którzy zostawią swój mail. Jednak trzeba się zastanowić, co zrobić aby ludzie chcieli zostawić swój e-mail.

Posługując się w dalszym ciągu przykładem aplikacji treningową, jako Lead Magnet mogę zaoferować pierwszy darmowy miesiąc użytkowania, gdy aplikacja już wyjdzie lub dożywotnią promocje. W ten sposób użytkownik w zamian za pozostawienie swego adresu e-mail otrzyma darmowy miesiąc do przetestowania aplikacji.

Jak powinien wyglądać Lead Magnet?

Lead Magnet powinien być prosty i zachęcający. Powinien dawać klientowi wartość i rozwiązywać jakiś konkretny problem, w konkretnej branży. Znakomicie byłoby gdyby taki Lead Magnet potrafił pomóc klientowi zaraz po jego otrzymaniu. Dla przykładu wyobraźmy sobie, że szukamy pytań na rozmowę rekrutacyjną na programistę w C#. Idealnym Lead Magnetem z natychmiastową pomocą byłby dokument zawierający X najczęstszych przykładowych pytań na te stanowisko.

Dobrym pomysłem byłoby stworzenie Lead Magnetu z treścią unikatową, która w jakimś stopniu nie jest dostępna za darmo. Spowoduje to wzrost wartości Lead Magnetu, ze względu na niedostępną treść, która tak naprawdę jest darmowa (za adres e-mail).

W zależności od branży będzie on wyglądał inaczej ale nadal będzie odpowiedzialny za to samo. Ma dawać wartość i rozwiązywać problem.

Na co zwrócić uwagę?

Lead Magnet powinien być dostosowany do tego czym się zajmujesz, do twojej oferty. Jeżeli chcesz promować usługi finansowe, prawdopodobnie będziesz chciał pozyskać osoby, których usługi finansowe interesują. Lead Magnet rozwiązujący jakiś problem w tej branży (np. e-book o inwestowaniu, zniżka na kolejny produkt, kurs o zarządzaniu finansami) będzie tu bardzo dobrze pasował.

W pierwszej kolejności powinniśmy przygotować Lead Magnet tak aby był nieprzydatny/bezwartościowy/nieinteresujący dla osób, których nie chcemy zbierać na swojej liście mailowej. Dla przykładu tworząc Lead Magnet w postaci darmowego e-booka o zdrowym odżywianiu nie chcemy zbierać ludzi, których temat zdrowego odżywiania nie interesuje. Skutkiem będzie zapełnianie listy mailingowej ludźmi, którzy nie będą zainteresowani twoimi przyszłymi ofertami z zakresu diety i zdrowego odżywiania. Co z kolei może spowodować błędne szacowanie wyników danej listy mailingowej.

Lead Magnet – przykłady

Postaram się wypisać kilka Lead Magnetów aby w większym stopniu nakreślić o czym mamy myśleć chcąc zacząć zbierać adresy e-mail potencjalnych klientów.

  • Kurs online (1 darmowy odcinek kursu)
  • Ebook (10 pomysłów na makaron, wstęp do książki, 5 pomysłów na trening kreatywności, jak skutecznie pozyskać klienta, itd..)
  • Webinar (Gdy promujemy skuteczną sprzedaż, webinar może dotyczyć tego jak zacząć skutecznie sprzedawać)
  • Członkostwo na grupie (dostęp do grupy na FB o tematyce biznesowej w zamian za adres e-mail)
  • Szablony (Excel pomagający w oszczędzaniu, obrazek do wydruku jako checklista do oznaczania celi na tydzień)
  • Zniżka (darmowa wysyłka naszego produktu, obniżenie ceny na nasze produkty, darmowy miesiąc próbny na usługę)
  • Lista (dobrych praktyk sprzedaży, wtyczek do przeglądarki w danej branży, narzędzi przydatnych do marketingu, tanich i zdrowych produktów)

Podsumowanie

Jeżeli myślimy o zbieraniu adresów e-mail naszych potencjalnych klientów oraz o budowie listy mailingowej, powinniśmy się zastanowić nad Lead Magnetem. Nie obejdzie się jednak najpierw bez utworzenia Landing Page’u, na którym umieścimy nasz Lead Magnet.

Możemy bez problemu umieścić to jako plik na stronie z podziękowaniem (po wpisaniu adresu e-mail) czy załącznik lub link w mailu z podziękowaniem.

Na ten moment powinieneś już wiedzieć:

  • Co to jest Landing Page, jak i gdzie go stworzyć.
  • Czym jest Video Explainer, przy pomocy jakiego narzędzia stworzyć swoje video opisujące twoją ofertę w łatwy sposób
  • Co to jest Lead Magnet, w jaki sposób go stworzyć i jak ma wyglądać aby był skuteczny.

Pozwoli ci to na ukazanie swojej oferty w całkiem skuteczny sposób. Tak skonstruowany Landing Page pozostanie rozesłać do ludzi aby rozpocząć zbieranie kontaktów do swoich potencjalnych klientów.